Z działalności Rady ds. Integracji Poznańskiego Środowiska Akademickiego
- 23 listopada 2020 r.
- Powołanie Rady przez Kolegium Rektorów Miasta Poznania
- 7 grudnia 2020 r.
- Głosowanie ws. poszerzenia składu Rady Programowej Centrum Integracji i Rozwoju o przedstawiciela Akademii Muzycznej oraz byłych rektorów Politechniki Poznańskiej i Uniwersytetu Przyrodniczego
- Dyskusja nad projektem Regulaminu Rady
- Informacja o pracach dotyczących federacji zespołu prorektorów z poprzedniej kadencji
- 21 grudnia 2020 r.
- Informacja nt. Związku Uczelni w Gdańsku im. Daniela Fahrenheita oraz artykule prof. Macieja Żylicza w Forum Akademickim 12/2020 dot. rządowego programu wspierania uczelni, które się konsolidują
- Zatwierdzenie projektu regulaminu Rady
- Dyskusja nad dokumentami przygotowanymi przez zespół prorektorów poprzedniej kadencji (zestawienie dyscyplin uprawianych na uczelniach za rok 2018; budżet; liczba studentów i nauczycieli akademickich (w porównaniu z innymi ośrodkami); korzyści i zagrożenia wynikające z federacji; kamienie milowe federalizacji)
- Dyskusja ws. ewentualnego wniosku finansowego na wsparcie informatyczne projektu federacji
- Dyskusja ws. zaproszenia przedstawiciela Ministra Nauki i Edukacji na posiedzenie Rady
- Dyskusja ws. podjęcia akcji informacyjno-promocyjnych informujących o działaniach federacyjnych
- 11 stycznia 2021 r.
- Dyskusja z dr Anną Budzanowską, Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Edukacji i Nauki na temat planów federacyjnych, poprzedzona prezentacją dotyczącą poznańskiego środowiska naukowego
- Propozycja wspólnego artykułu o federalizacji do społeczności naszych uczelni
- 18 stycznia 2021 r.
- Wnioski ze spotkania z dr Anną Budzanowską, Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Edukacji i Nauki
- Dyskusja nad artykułem do społeczności uczelnianych
- Pomysł powstania strony internetowej Kolegium Rektorów Miasta Poznania wraz z zakładką dla Rady
- Dyskusja nad kształtem międzyuczelnianych zespołów do analizy wspólnych dla kilku uczelni osiągnięć badawczych
- Przedstawienie wstępnego projektu statutu federacji
- 15 lutego 2021 r.
- Przyjęcie regulaminu Rady ds. Integracji Poznańskiego Środowiska Akademickiego jako organu powołanego przez Kolegium Rektorów Miasta Poznania
- Kwestia powołania zespołów do dyskusji wyzwań wspólnej ewaluacji dyscyplin
- Przyjęcie tekstu artykułu upowszechniającego cele prac Rady oraz propozycje miejsc jego publikacji (zał. 3)
- Kwestie strony internetowej i ostatecznego tekstu wspólnego artykułu promującego działania Rady
- 15 marca 2021 r.
- Informacja o poszerzeniu składu Rady (dokooptowanie prorektorki UAM prof. Katarzyny Dziubalskiej-Kołaczyk) oraz o regulaminie przyjętym przez Kolegium Rektorów M. Poznania
- Problemy prac zespołów międzyuczelnianych do dyskusji wyzwań wspólnej ewaluacji dyscyplin (informacja po pierwszym spotkaniu Rady z zespołami)
- Dyskusja o systemach informacji naukowej poszczególnych uczelni i prośba o nadsyłanie kandydatur do międzyuczelnianej komisji „informatycznej”
- Propozycja powołania międzyuczelnianego zespołu ds. szkół doktorskich
- Stan prac nad stroną internetową Rady ds. Integracji Poznańskiego Środowiska Akademickiego
- 19 kwietnia 2021 r.
- Informacje po spotkaniach z Międzyuczelnianą Komisją ds. Systemów Informacji Naukowej oraz Międzyuczelnianą Komisją ds. szkół doktorskich
- Powołanie przewodniczących obu komisji
- Stan zaawansowania prac zespołów międzyuczelnianych ds. dyscyplin naukowych
- Finalizacja prac nad stroną internetową Kolegium Rektorów Miasta Poznania
- 17 maja 2021 r.
- Dyskusja nad sprawozdaniami międzyuczelnianych komisji ds. dyscyplin naukowych, w tym dyskusja na temat kształtu rad naukowych poszczególnych dyscyplin
- Kwestia rankingów międzynarodowych vs. federowanie się uczelni
- Strona internetowa Kolegium Rektorów Miasta Poznania – komunikaty, forum dyskusyjne, odpowiedzi na pytania
- Informacja o potrzebie przygotowania raportu Rady dla Kolegium Rektorów Miasta Poznania
- 21 czerwca 2021 r.
- Stan prac międzyuczelnianych komisji ds. dyscyplin naukowych w kontekście informacji o nadchodzącej ewaluacji
- Dyskusje nad zapisami projektu statutu federacji
- Informacja o nadchodzącym spotkaniu z prezydium Kolegium Rektorów Miasta Poznania
- Strona Kolegium Rektorów Miasta Poznania – uzupełniona zakładka „Federalizacja” o informacje o pracach rady, propozycje dotyczące zakładki „Z życia uczelni”
- 20 września 2021 r.
- Informacje Przewodniczącego ze spotkania z Kolegium Rektorów Miasta Poznania
- Informacja o przygotowaniach listu intencyjnego podpisywanego przez Rektorów podczas inauguracji roku akademickiego 2021/2022
- Sprawy federacji na konferencji ID-UB w Krakowie
- Intensyfikacja działań popularyzujących prace nad Poznańskim Uniwersytetem Federacyjnym (infografika, strona www, konferencja prasowa)
- Prace nad statutem federacji w kontekście informacji po Kolegium Rektorów Miasta Poznania
- Sugestie JM Rektora Politechniki Poznańskiej prof. T. Jesionowskiego (analiza SWOT dla federacji, ocena potencjału federacji, badania marketingowe i symulacja oceny federacji w międzynarodowych rankingach, uwarunkowanie prawne dotyczące kształcenia na sfederowanej uczelni, wsparcie finansowe procesu federacji przez MNiSW)
- 25 października 2021 r.
- Informacja o przebiegu podpisania listu intencyjnego ws. federalizacji przez wszystkich rektorów poznańskich uczelni m. Poznania (1 października 2021 r.)
- Powołanie międzyuczelnianych zespołów: ds. analizy SWOT dla uczelni wchodzących w skład federacji oraz ds. analiz i danych do rankingów
- Statut federacji – wstępna dyskusja nt. rad dyscyplin oraz organu jednoosobowego, który przy dużej zmienności kadencji prezydenta stabilizowałby działalność federacji
- Dyskusja nt. wzmożenia działań promocyjnych (spotkania na uczelniach, kwartalnik/cykliczny biuletyn rozsyłany do wszystkich pracowników, infografika, spójny wizerunek graficzny federacji)
- 22 listopada 2021 r.
- Refleksje z dwóch inauguracyjnych spotkań międzyuczelnianych zespołów: ds. analizy SWOT dla uczelni wchodzących w skład federacji oraz ds. analiz i danych do rankingów
- Przegląd pierwszych propozycji logotypu i kolorystyki dla federacji
- Powołanie wewnętrznego zespołu piszącego statut federacji
- Dyskusja o pozostałych sprawach promocyjnych (bieżący dostęp do www, kwartalnik i udział szefów marketingu z poszczególnych uczelni w jego tworzeniu)
- 17 stycznia 2022 r.
- Omówienie zagadnień przed planowanym spotkaniem z Kolegium Rektorów Miasta Poznania (nazwa federacji, harmonogram prac, kwartalnik)
- Przedstawienie stanu prac nad statutem (organy federacji, kształcenie doktorantów, przepisy przejściowe)
- Dyskusja dotycząca ewaluacji dyscyplin naukowych
- 21 lutego 2022 r.
- Informacja o raporcie międzyuczelnianej komisji ds. analizy SWOT
- Przedstawienie stanu prac nad statutem (kształcenie doktorantów)
- Listy popularyzujące ideę federacji
- 21 marca 2022 r.
- Sprawy bieżące (prace nad statutem, planowane spotkanie z rektorami wszystkich publicznych uczelni, kolejny list do społeczności uczelnianych)
- Dyskusja nad projektem analizy SWOT, przygotowanym przez Międzyuczelniany Zespół ds. analizy SWOT
- 11 kwietnia 2022 r.
- Dokument dotyczący analizy SWOT dla federacji jako list do społeczności uczelnianych
- Przygotowanie do spotkania z Kolegium Rektorów Miasta Poznania
- 16 maja 2022 r.
- Dyskusja nad nadmienił prezentacją z konferencji prasowej Ministerstwa Edukacji i Nauki na temat oceny jakości działalności naukowej za lata 2017-2021
- Analiza odpowiedzi PP Rektorów na ankietę dotyczącą idei powołania federacji